- Научиться рассказывать о своей комнате.
- Продолжи ряд: in, on, …
Ты уже умеешь рассказывать о том, что есть в доме. Сегодня ты узнаешь ещё несколько слов и предлогов, чтобы описать свою комнату.
Давай познакомимся с новыми словами.
carpet /ˈkɑːpɪt/ ка́пит ковёр
shelf /ʃelf/ шелф полка
wardrobe /ˈwɔːdrəʊb/ у*о́дроуб шкаф
above /əˈbʌv/ эба́в над
between /bɪˈtwiːn/ биту*и́н между
in the middle /ˈmɪdl/ of ин з*е мидл оф в середине
Упражнение 1
Подчеркни лишнее слово в ряду.
1. mum, sister, spider, brother, grandfather
2. wardrobe, shelf, clock, cake, armchair
3. sofa, crocodile, bear, mouse, octopus
4. black, orange, blue, tortoise, white
5. vase, pencil case, sharpener, ruler, pen
Упражнение 2
Вставь предлоги в предложения.
1. The picture is on the wall.
2. The clock is _________ the picture.
3. The lamp is _________ the armchairs.
4. The armchairs are __________ the table.
5. The books are _________ the table.
6. The bookcase is _________ the armchair.
7. The table is ______________ the room.
Упражнение 3
Ответь на вопросы по картинке.
1. Where’s the pencil? | 1. It’s on the carpet. | |
2. Where’s the computer? | 2. It’s | |
3. Where’s the mobile phone? | 3. It’s | |
4. Where’s the bookcase? | 4. It’s | |
5. Where are the books? | 5. They’re the bookcase. |
Упражнение 4
Опиши свою комнату, используя изученные слова и предлоги.
Как прошёл урок? Выбери соответствующую тебе фигуру.
Упражнение 1
2. wardrobe, shelf, clock, cake, armchair
3. sofa, crocodile, bear, mouse, octopus
4. black, orange, blue, tortoise, white
5. vase, pencil case, sharpener, ruler, pen
Упражнение 2
2. The clock is above/next to the picture.
3. The lamp is between the armchairs.
4. The armchairs are behind/next to the table.
5. The books are on the table.
6. The bookcase is behind the armchair.
7. The table is in the middle of the room.
Упражнение 3
2. It’s on the bed.
3. It’s on the chair.
4. It’s next to the bed/ behind the chair.
5. They’re in the bookcase.