Тексты данного типа нельзя назвать полностью неформальными. Для них существует такой термин, как semi-informal или полу-неформальный.
При написании полу-неформальных текстов допускается использовать такие сокращения как I’m, She’s, Didn’t и прочие подобные. Однако от использования фразовых глаголов и, тем более, сленга, следует воздержаться.
При написании более объемных и содержательных текстов необходимо излагать свои мысли последовательно. В этом нам помогает деление текста на абзацы или части текста, связанные общей мыслью.
Обратите внимание на смысловое деление текста внизу на абзацы.
Так, в первом абзаце дается личная информация.
Второй абзац посвящен опыту изучения языка в младшей школе.
В третьем абзаце речь идет об опыте изучения иностранного языка в средней школе.
Четвертый абзац рассказывает об изучении и практики языка вне школы.
И пятый абзац рассказывает о личных предпочтениях.
Деление текста на абзацы делает его более доступным для чтения и понимания, нежели сплошной объемный текст.
My name is Vany Rodrigues and I'm 16 years old. I’m Mexican and my mother-tongue is Spanish. Apart from Spanish, I can speak English.
I started learning English when I was at primary school. I was five years old. Primary school was where we listened to, and sang, a lot of songs in English. We also played games and read some stories. We didn’t study a lot of grammar in primary school but we learnt a lot of vocabulary and we practised speaking.
At the moment I’m studying English at secondary school. We study vocabulary using an interactive wordlist. From time to time we do vocabulary tests. We don’t do many translation lessons, but we do lots of grammar exercises, sometimes on the computer. Outside school I don’t really speak much English. For homework, we often read special English readers which our teacher gives us. When we finish them, we usually write summaries.
I listen to a lot of English because I love English and American pop music and I also watch films in English, like The Hunger Games. That’s my favourite. When I was thirteen, I went to Canterbury to do a summer course. When I was there, I met some great people. I’d like to go somewhere else in the UK, to London for example.
I like learning English by doing activities and games in pairs. I make a few mistakes when I speak English, but I write the corrections down and revise them from time to time.